Flere konkurranser
Vi sater XC-konkurranse for PP4 og PP5 (pylons + spot). Hike & Fly konkurranse for PP4 og PP5. Ellers friflyging og kos. Det kan forekomme dropp av fallskjermhoppere ved stranda på Løp på lørdag. Så satser vi på et lite acroshow lørdags kveld ?
Sikkerhet: Det vil kun være faglig leder som kan åpne ASA KV så lenge MSC 2025 varer. Det er påkrevd reverveskjerm ved XC og Hike and Fly samt radio. Obs. mtp høydebegrensning 609 moh innen Air Sport Area (ASA) Keiservarden samt 1066 moh videre i Bodø North området. https://flightlog.org/fl.html?l=1&a=22&country_id=160&start_id=3144https://luftrom.info/viewer.html#11/67.3417/14.5596/
Klassene
  PG/SPG PP2, PP3 og SPG3 Spotlanding
  PG PP4 og PP5 Hike and fly
  HG Pylonflyging
  PG PP4 og PP5 Pylonflyging + spotlanding
  Spotlandinglanding
  PP2, PP3 og SPG3 flyr ren spotlanding hvor man får mest poeng ved å foreta en korrekt innflyging og
  deretter nærmest mulig en spot som er lagt ut på landingsjordet. Tidspunkt for åpning og lukking vil
  bli gitt på briefing. 
   Hike and fly
  Hike and Fly konkurranse for PP4 og PP5 med start på Skaug (samfunnshuset) klokka 13.00
  lørdag. Piloter må ta seg innom Skautuva (67.2217 N, 14.3850 E) og Svenndalsfjellet (67.2118 N
  14.3652 E) før målgang ved klubbhuset på Løp. Sikkerhetsbrief Hike & Fly ved klubbhytta på Løp
  12.45. SafeSky er påkrevd aktivert fra takeoff Skautuva for sikkerhet/ beredskap samt showfaktor på
  skjerm for tilskuere på Løp.
  Pylon og spotlanding
  Denne klassen skal fly såkalt pylonflyging, men i henhold til sitt PP-lisensnivå. Dette vil si at det er
  spesielle punkter man skal fly over i terrenget, innen en radius på 50 meter. Man må returnere til
  landingsområdet for å beholde poengene sine! Vi stoler på at hver enkelt pilot er ærlige. Turen
  avsluttes med spotlanding på landingsjordet der man også får spotlandingspoeng.
  HG
  Denne klassen skal fly såkalt pylonflyging, men i henhold til sitt HG-lisensnivå. Dette vil si at det er
  spesielle punkter man skal fly over i terrenget, innen en radius på 50 meter. Man må returnere til
  landingsområdet for å beholde poengene sine! Vi stoler på at hver enkelt pilot er ærlige (fremviser
  tracklog).
  Punktene som waypoints:
  1. N 67 19’38 E 14 29’22 – Løp hovedgård
  2. N 67 19'46 E 14 29'18 – Avkjøring radiomuseet
  3. N 67 20'11 E 14 29'58 – Parkering Ausvika
  4. N 67 20'21 E 14 30'35 – Avkjøring Geitvågen
  5. N 67 20'56 E 14 32’60 – Avkjøring stor gård
  6. N 67 21'58 E 14 34’40 – Avkjøring mot radiomastene på Skjelstad
  7. N 67 23'25 E 14 38'34 – Nordstranda grendehus
  8. N 67 26'07 E 14 45'47 - Festvåg grendehus
  Kopi av kart følger fra side 3.
  Spotlandingspoeng
  Felles for spotlanding; Spotlandingsområdet er en sirkel på 50 m i diameter. Poeng fra 12500 – 100
  innenfor området. Jo nærmere senter jo mer poeng.
  - Spot: 1 m diameter: 12500 poeng
  - Poeng reduseres med 1000 poeng per overskridende x antall meter ut til 12,5 m. utenfor
  radius 12,5 m så gis det 100 poeng ut til radius 25 m.
  Pylonpoeng
  Nummererte pylons på kartet. Hvilke som benyttes gis på briefingen.
  - Pylon 1: 250 poeng
  - Pylon 2: 500 poeng
  - Pylon 3: 1000 poeng
  - Pylon 4: 2000 poeng
  - Pylon 5: 4000 poeng – osv.
  Du får kun poeng for den pylon som gir høyeste skåre (høyeste nummer du har vært innom).
  Ved landing
  Ved landing blir poengsum registrert av landingsmarshal.
  Minuspoeng/disk ved uvettig flyging eller dårlig airmanship. Vi setter sikkerhet og flyglede i høysetet.
  Det kan gis bonuspoeng der en pilot må vike fra spotten på grunn av andre som lander samtidig –
  dette må meldes inn til stevneledelsen av landingsmarshal.
  Det kan flys flere ganger og den beste totalskåren er den som blir gjort gjeldende. Lander du andre
  steder enn landingsjordet er det viktig at du melder fra til sekretariatet for at det ikke skal settes i
  gang unødvendige leteaksjoner. Ring tlf. 99699753/41247826/92617156 - dvs. sekretariatet
  Lykke til og fly sikkert!